sâmbătă, 17 noiembrie 2007

Lansări de carte pe cont propriu...

Zilele trecute mă întâlnisem cu un fost coleg de liceu, pe care nu-l văzusem de vreo doi ani jumate.
O întâlnire frumoasă, mai ales că aceasta a generat şi alte întâlniri cu alţi colegi, pe care nu-i văzusem tot cam atât.
Ce coincidenţă... în acea zi el îşi lansa o carte (!) de poezii - "Căpşune În Inima Mea"... (e student la Litere). Cool! Sigur că m-am dus la lansare, cum să scap aşa o ocazie, mai ales că e un fost coleg... şi vroiam să văd ce a realizat.
Deci, a avut loc lansarea, împreună cu un prieten de-a lui, Andrei Gamarţ, care şi-a prezentat şi el o carte - "Eu spun dragoste".
Numele fostului meu coleg e Victor Neaga (sau hose pablo). Ei fac parte din grupul human zone
Acestea sunt coperţile cărţilor lor, editate pe cont propriu (!), în 300 de exemplare, deocamdată:












O să postez una din poeziile lui hose pablo -

"Sunt spion"

în aer fum
în fum tu
în tine o insulă

[h_p]

iubită femeie
eu sper că tu îţi dai seama că eu nu te pot duce
pe niciuna dintre insulele tale preferate
deşi aş putea pune în fiecare zi câte 5 lei în puşculiţă
şi la sfârşitul anilor mei
să ţi-i trimit cu tot cu puşculiţă

în fiecare dimineaţă trec cu microbuzul pe lângă blocul tău
copacii de acolo au petale în loc de frunze
sau probabil eu mi-am băut deja toate minţile
poate eu n-aş putea aduna 5 lei pe zi

ţine-te de lampă
pentru că e timpul să-ţi spun ceva important
eu nu sunt poet [şi niciodată nu am fost]
sunt spion
spion
mi-am inventat un pseudonim şi timp de 2 ani
încercam intenţionat să mă impun
într-ale poeziei ieftine
ca să câştig încrederea ta şi a altora

acuma e timpul să te ţii de lampă
din toate puterile
spionii se îndrăgostesc spionii se pot îndrăgosti
şi atunci când o fac
pleacă la sediul lor secret ca să predea
toată informaţia pe care o au
îşi primesc banii
îşi iau femeile
şi pleacă pe o insulă
După cum a remarcat scriitorul Vladimir Beşleagă, prezent la lansare, "această poezie e un adevărat miracol într-un secol atât de crunt... E o poezie sinceră", adăugând că "poezia poeţilor din ultimii ani este una pură, fără ingrediente ideologice, politice", aprecieri cu care şi eu sunt de acord.

Felicitări Victore, of... Hose Pablo. Aşteptăm următorul volum. Şi sper ca aceste versuri să fie reeditate de o editură,... aşa cum vă doriţi..., atât din RM, cât şi din Ro,... pentru că merită!

Niciun comentariu: