duminică, 16 septembrie 2007

La Bălţi parcă e mai altfel !

Vineri am fost la Balţi (împreună cu Societatea de distribuţie a cărţii PRO-NOI) unde s-au deschis două librării şi a fost inaugurat Salonul internaţional de carte pentru copii şi tineret. (mai multe detalii voi scrie după ce va apărea un material în TIMPUL în una din zilele săptămânii care vine).
Acum vă invit într-o mică excursie fotografică prin capitala nordică, unde am fost pentru prima dată şi de unde m-am întors destul de impresionat.
La drept vorbind, aş spune că Bălţiul îmi place mai mult decât Chişinăul, chiar dacă am stat acolo doar o zi. E mai liniştit, mai curat parcă,... mai larg.
Singurul dezavantaj este că mai sunt rămăşiţe ruseşti, iar pe unii elevi îi mai întâlneşti cu cravate roşii la gât, cică au intrat în rândurile pionerilor.
Cel mai mult mi-a plăcut monumentul lui Ştefan cel Mare, din faţa primăriei mun. Bălţi. Unul impunător, gigant şi "viu".





Monumentul lui Alecu Russo (scris cu litere ruseşti) din faţa Universităţii Pedagogice de Stat din Bălţi, ce îi poartă numele.











Aleea principală, de pe strada Independenţei (dacă nu greşesc :P)










În faţa Teatrului Naţional "Vasile Alecsandri", lângă bustul marelui autor de pasteluri.














În timpul unei "discuţii" cu "capitala
culturală a nordului".










Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Bălţi, una din puţinele "surse de venit cultural" a bălţenilor până la deschiderea celor două librării.










Impunătorul monument al Marelui Ştefan











Una din "rămăşiţe", dedicată "воинам освободителям"

Niciun comentariu: